Blijleven Sloopwerken
Cock Blijleven
Christian vertelt hoe het allemaal begon: "In1987 startte Cock Blijleven als kleine dienstverlener in de bouw waarbij vooral sloop- en opruimwerkzaamheden werden verricht. Ook moeder Marijke mag zeker niet vergeten worden, zij is vanaf het begin actief in het bedrijf, o.a. door het verzorgen van de administratie.†Wie nu het moderne machine- en wagenpark in Wadenoijen ziet, zal begrijpen wat voor enorme groei Blijleven Sloopwerken heeft doorgemaakt.Christian: "We zijn nu echt een allround-sloopbedrijf: Door grote investeringen werd de dienstverlening uitgebreid met onder andere palen kraken, koppensnellen, boren en zagen.†"Investeren is belangrijk om te kunnen blijven groeien†volgens Christian. "We zoeken steeds innovatieve oplossingen voor de problemen die zich aandienen. Hierdoor blijven we ons machine- en wagenpark constant uitbreiden en moderniseren. Ook besteden we veel zorg aan het onderhoud van de machines. Alles dient optimaal te functioneren, in verband met keiharde deadlines waar we soms mee te maken hebben, en natuurlijk voor de veiligheid. De veiligheid van ons personeel staat altijd voorop, daar is geen twijfel over. We zijn dan ook VCA-gecertificeerd, geven veiligheidsvoorlichting en laten alle machines en apparaten regelmatig uitgebreid keuren.†Behalve het materieel en bekwaam personeel is het enorm belangrijk genoeg opdrachten te krijgen."Zulke hoge investeringen verdien je niet zomaar terug, daarom is goede reclame en naamsbekendheid opbouwen essentieel. En scherpe prijzen maken natuurlijk!â€
Uitdagende projecten
Inmiddels weten de klanten het bedrijf in Wadenoijen wel te vinden. De vele grote projecten die Blijleven heeft mogen uitvoeren getuigen daarvan."Een voorbeeld van een dergelijke opdracht zijn de 20.000 palen die we gekraakt hebben ten behoeve van geluidsschermen langs de Betuwelijn. En recent zijn we begonnen aan een nieuw uitdagend project: "De overkapping Leidsche Rijnâ€: Ter hoogte van de stad Utrecht wordt de eerste bovengrondse tunnel van Nederland gebouwd, waarin de A2 over een lengte van 1650 meter de stad geruisloos passeert! Zulke opdrachten zijn zo uniek dat maar een handvol bedrijven in Nederland de benodigde expertise en materialen hiervoor hebben.†Daarom is Christian terecht trots op zijn bedrijf: "Als je kijkt wat we hebben opgebouwd en je ziet al die machines op het terrein staan, dat doet je wel wat!†Het geeft hem voldoening als ze een mooie opdracht binnenhalen, en alles gaat volgens planning. "Dan rij je later langs de snelweg of langs een gebouw en dan denk je: Daar hebben wij ons steentje aan bijgedragen.â€